יש לכם חדשות טובות? ספרו לנו!

בנה מכונית חשמלית משלך: טסלה לא תתבע יצרנים שיעשו שימוש בפטנטים שלה

2330
בנה מכונית חשמלית משלך: טסלה לא תתבע יצרנים שיעשו שימוש בפטנטים שלה

אילון מאסק מאמין שפתיחת הפטנטים של חברת טסלה היא צעד שיאיץ את התפתחות הרכבים החשמליים.

אילון מאסק מנכ"ל טסלה מוטורס אף פעם לא נרתע מנושאים מעוררי מחלוקת או מחוות גרנדיוזית (למשל פרוייקט Hyperloop). לאחר שרמז בסופ"ש הקודם על החדשות המשמחות, מאסק הודיע היום (12.6) שטסלה לא הולכת להשתמש בפטנטים שלה כדי למנוע מאחרים להשתמש בהם.

קיר הפטנטים של טסלה, בצד שמאל, לפני ההחלטה.

בפוסט בבלוג באתר האינטרנט של טסלה, מאסק מסביר את ההגיון שמאחורי צעד זה: בהתחלה, טסלה יצרה פטנטים מפני שחששה שחברות הרכב הגדולות יעתיקו את טכנולוגיית הרכבים החשמליים של החברה וימחצו את הסטארט-אפ הקטן יותר. בפועל, חשש זה התגלה כדאגה מיותרת; יצרניות הרכב החליטו להצניע את טכנולוגיית הרכבים החשמליים ולהמשיך להתמקד ברכבים מונעי-בנזין.

מאסק כותב:

בהתחשב בכך שייצור הרכבים החשמליים השנתי מתקרב ל100 מיליון בשנה, בעוד הצי העולמי עומד על בערך 2 מיליארד מכוניות, זה בלתי אפשרי עבור טסלה לבנות מכוניות חשמליות מספיק מהר כדי לטפל במשבר הפחם. באותה מידה, זה אומר שהשוק הוא עצום. התחרות האמיתית שלנו היא לא הכמות המזערית של מכוניות חשמליות שמיוצרות ע"י חברות שהן לא טסלה, אלא השיטפון העצום של מכוניות מונעות בבנזין שנשפכות מהמפעלים בעולם כל יום. אנחנו מאמינים שטסלה, יצרניות רכבים חשמליים נוספות, והעולם כולו, ירוויחו מפלטפורמה טכנולוגית נפוצה שמתפתחת במהירות.

בשידור רשת חי לאחר ההודעה, מאסק הוסיף שהוא חושב שפטנטים הם "משהו חלש" עבור חברות. "פטנטים משמעותם שחברה לא מחדשת מהר מספיק. אתה רוצה לחדש במהירות כה גבוהה שתגרום לך לפסול את הפטנטים הקודמים שלך" הוא אמר.

בנוסף הוא הציע שפתיחת הפטנטים של טכנולוגיית ה supercharging של טסלה (אשר מאפשרת טעינת רכבים חשמליים מהירה במיוחד) תעזור ליצור פלטפורמה תעשייתית משותפת.

יש תקדים לחדשות הפטנטים. כמו שמאסק ציין בשידור הרשת לחברת SpaceX חברת תחבורת החלל שלו לא קיימים כמעט שום פטנטים.

קיר הפטנטים לאחר ההחלטה - ALL OUR PATENTS ARE BELONG TO YOU (בדיחה לחובבי משחקים)

התמונה הראשית מובאת מתוך האתר הרשמי של Tesla Motors